torsdag den 1. marts 2012

Må jeg have lov at præsentere...


Mr. Lukas Graham !!

Var i går til endnu en fantastisk koncert med Lukas Graham - Det er gået hen og blevet en hel lille familietradition at "Whenever" Lukas spiller, så står vi klar med øl og glade smil.

Jeg stiftede bekendtskab med hans kæmpe talent første gang i sommer, hvor min søster ikke kunne holde op med at snakke om ham her hendes ven fra "staden " og hans lækre stemme.. Jeg tænkte at han jo nok bare var endnu en talentløs knægt som lavede dårlig dansk rap/R'n'B og som kun venner og familie kunne falde i svime over - Men eftersom søster have lidt af hans demo musik med på ipoden, og det jo var sommer og vi var på festival - så kunne vi da godt høre lidt af det... ER du tosset jeg måtte trække min skepsis til mig i en fart og har siden da ikke kunne få nok af Lukas...

Har fulgt med på sidelinjen hver gang søster kom med nyhedder om Lukas og hans karriere, og blev da også himmelhenrykt da nyheden om kontrakt med Cph Records kom - har siden ventet med længel på pladen, som nu endelig kommer d. 26 Marts.

Jeg har set ham spille mange gange efterhånden. Både på staden til fødselsdag, på Loppen og nu både i lille og store Vega.. Hver gang bliver et større og større og jeg har hver gang været så heldig at følges med hele holdet bag Lukas. Alle hans barndomsvennner fra staden, og det er skønt i sig selv at se hvordan et hold af unge kan bakke hinanden så meget op. Deres glæde på Lukas vejne er enorm, og man kan virkelig mærke hvor meget de håber på ham, og hvor stort det er for dem, og det bliver større og større for ham. Fedt at fristadens fælleskab rent faktisk mærkes, og ikke er endnu en floskel som i virkeligheden er tom og hul (som så meget anden vi her i dk gerne praler af).

Ud over at drikke øl og synge med, sammen med Lukas venner, har jeg også et par gange haft æren af Lukas eget selvskab. Og knægten er lige så ægte som hans talent og musik fremstiller ham som. Han hader "ordinary things", er "drunk in the morning, ja og afternoon eller evening hvis chancen byder sig" - Intelligent og ivrig efter at være på, rent ud sagt en ÆGTE stjerne, som ikke kan andet end at være sig selv og lyse samtidig. Damernes blik søger ham i rummet, og vennerne kaster high-five. Han er søgt ikke kun på scenen, men blandt "folket"..

Der er jo en grund til det, jeg kan ikke forklare hvad det er, men hans musik rammer en nerve, både i tiden men også i hjertet. Jeg bliver glad og bevæget af hans tekster, og hans lyd og flow kan man ikke stå stille til.. JAAA, jeg kan bare rigtig godt li' LUKAS GRAHAM..... Ka' du??

Du kan læse mere om Lukas på hans FB fansite - her er links til sange, anmeldelser og en fed artikel fra Politikken. OG så er han lige nu på DK-Tour, så man har også mulighed for at se ham der hvor han hører til: I rampelyset :)


1 kommentar:

  1. hej
    Fin blog du har. Vil du ikke lige kontakte mig på jespermejlby@hotmail.com

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...