onsdag den 26. januar 2011

Hvad er det med nurser og betjente???



Ohh my lord hvor er jeg træt... Sådan, træt på den der måde hvor man ikke engang magter at gå i seng.. Har været 30 min om at tage mig sammen til dette indlæg, og vil djævlens gerne se det nye afsnit af "Grey's" på nettet... MEN det bliver i hvert fald ikke i aften... Jeg ryster i kroppen og har svært ved at se skærmen på grund af al vandet i mine øjne efter hvert gab... der er dog en grund til min træthed... Et er at P lige i øjeblikket sover helt enormt dårligt og vågner klokken kvart i kvalme, noget andet er at jeg i dag har været til EKSAMEN!!! Tra-da-da-daaaaaaaaa.... Og bestod, med flotte roser og smil fra censor... Er nu færdig med modul 12 og har i morgen min sidste dag i klinik (praktik) ØV ØV ØV - men er samtidig lidt glad for at det nu er slut med at læse og skrive om isolerede patienter og influenza A...

Nu hvor jeg næsten er nurse, og i hvert fald ikke får mulighed for at lade min træning gå ud over patienterne mere, så vil jeg da dele lidt ud af hvad staten har betalt gode penge for at lære mig ;)

Dr. Dollys 10 gode råd:

1)   Hvis du tror, at du er rask, må det være fordi, du ikke er blevet undersøgt godt nok.
2)   Hvis du vågner op med hovedpine, forstoppet næse og ondt i halsen, kan det være tegn på toxisk-nasal-indrohygen-syndrom - søg akut lægehjælp.
3)   Hvis kamillete ikke hjælper på din halsbetændelse - så er det rigtigt nok.
4)   Undgå vabler - lad være med at brænde dig.
5)   Der findes også nyttige sygdomme - f.eks. pjækkesyge.
6)   Husk at humørsyge er yderst smitsomt - gå i enerum og lav skøre ansigter foran et spejl- det plejer at hjælpe.
7)   Husk at læger og hypokondere også kan blive syge.
8)   Hvis du pludselig opdager en underlig rød knop midt på næsen, på størrelse med en fregne - så vil jeg meget   gerne høre om den.
9)   Hvis du er bange for at få dryppet øjne, skal du bare bede lægen om at give dig dråberne intravenøst.
10)   Husk at stå op om morgenen - hvis du ikke gør det, kan det være fordi du er død. 
(tyvstjålet fra Roomate.dk)
 
En anden som også har været til eksamen i dag er min skønne og seje veninde Jo... Stort tillykke med skiltet smukke.... Jo er en af de sejeste jeg kender, og stærkeste (her er mænd også indregnet)... Hun kan ALT og allerhelst for alle. Sjov, skøn og yderst festlig.. Derfor vil jeg også lige benytte lejligheden til at sende en kollektiv advarsel ud: Vi 2 Milf's rammer byen fredag.. det bliver vildt og vådt og en tur eller 2 i en af vores respektive firmabiler kan ikke udelukkes...

Nu skal det dog være slut for i dag. I morgen venter sidste dag - nogen som har gode forslag til hvad jeg kan tage med?? hmm, Netto på Nørreport åbner heldigvis kl 7 :) - så gode forslag modtages med kys-hånd.. 
 
Over and out....
 
 

1 kommentar:

  1. SÅDAN Nadia! Tillykke med veloverstået eksamen, håber du er stangvissen om ikke så længe ;)

    og må vel også lige benytte lejligheden til at sige, at det er en sej blog. Tommelfinger op, eller sådan noget... ;)

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...