mandag den 31. januar 2011

Nye boller på suppen.....

Holy Moly - herre jemini ! Hvor ser her ud - det er første dag i min ferie og jeg havde planer om at den skulle bruges yderst fornuftigt... Tænkte at denne ferie skulle DET ske.... Det skulle være nu at det ÅR lange projekt "børneværelse" skulle blive færdigt.

Havde så gode intensioner i går - og før P blev lagt blev al vasketøjet båret ind i stuen, så det kunne sorteres og være klar til vask, mandag morgen... Og når jeg siger al vasketøjet, så mener jeg AL... Se selv :

(fortæl mig lige hvorfor i himlens navn jeg udstiller mit rod på denne måde)

Det er hvad der sker når man ikke vasker tøj i 14 dage her hjemme... Hmm, man kan spørge sig selv om det er normalt at danne så meget vasketøj på 14 dage? og hvor meget af det er er overhovedet beskidt?? Mon det bare er havnet i bunken fordi det er umuligt at finde hoved og hale i tøj-bjerget på gulvet i soveværelset, og derfor bliver det hele bare, i mangel på overblik, omdøbt til vasketøj og ryger en tur i baljen.. Havde nok haft en noget anden attitude over for vasketøjs-mængden skulle jeg, som vor farmor, stå med gruekedlen og få rynkefingre. Men det skal jeg ikke, og derfor bliver det naturen som lige nu betaler regningen for mit rod - i know FY-FY miljø-politet kommer efter mig nu.

Men nu skal det også være nok... det skal seriøse ændringer til nu. Vi er blevet enige om at man først kommer hjem 10 min efter man træder ind af døren. De 10 minutter bruges på oprydning, og mon 2 x 10 min om dagen kan gøre den store forskel?? Jeg er bange for at det rent faktisk er så enkelt... og der er aftalt hus-mor dag en gang om ugen, med plan over hvad der skal laves.... Jaaaa, og nu er det ude i blogland, så jeg kan ikke rigtig løbe fra det... Jeg kan ikke lege om torsdagen mere, jo hvis det er her og man svinger en kost.

Mit kvindegen bød mig at lave en  bog med plads til to-do-list og ugens madplan - den er endda udstyret med underskrevet kontrakt fra mig og gemalen.. Denne plan SKAL holde ( i hvert fald 1 måned) - men bare fordi bogen er kedelig inden i, behøver den ikke være det uden på. Man kunne argumentere med at min tid kunne være brugt bedre på at rydde ud i tøj-bjerget - meeen nu gik der lige lidt krea i den i stedet.. En kedelig alm. blok, blev fin på ingen tid :)

I morgen står den på kaffe med en lækker kælling - så nu vil jeg dykke ombord i en pose chips og se lidt CSI med min dejlige kæreste.. Vaske kone søges..... Ses dér ♥


1 kommentar:

  1. Åhh Nadia, sikke en fantastisk plan. Selv når planer går i vasken er de fantastiske.. Og vedr. vasketøj, så er det klare klingede svar NEJ!! -det ER kun hos jer at bunkerne bliver SÅ store efter 14 dage...

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...