onsdag den 31. august 2011

Katastrofekurs??

Jeg bliver simpelthen nødt til at blogge lidt den retorik og katastrofe-liderlighed som er total fremherskende i medierne for tiden... Jeg ved ikke hvad der er sket, men det er jo ikke til at komme frem for advarsler og forudsigelser om hvor skidt det hele står til.

Jeg tænker helt specifikt på vejr og økonomi. Nu må det ganske enkelt stoppe med advarsler - man tror jeg ikke på et ord de siger længere. JA, der kommer meget regn, og det stormer... MEN lad dog, for pokker, vær med at stil dig ud på havnen, med paraply og en mikrofon omviklet en død pungrotte og råb ind i kameraet hvor meget det blæser.. NO SHIT Sherlok, det kan vi sku da selv se... Forleden kaldte en vejr vært et skybrud for dødsregn... DØDSREGN... WTF!! Nu stopper de altså med deres kreative sprogbrug på div. vejrredaktioner.

OG, nu må de lige prøve at skrue lidt ned for bankerot-bølgen også.. "vi stiller direkte om til Gunilla, som står uden for børsen - hvad siger danskerne til dagens aktie-fald" - De siger ikke en skid!! For de fatter ikke en skid.. Vi kan forstå at det pt ikke går skide godt for dansk økonomi, men drop nu ord som betalingsbalance, BNP, recession, konjunkturmåling og nøgletal - Vi fatter det ganske enkelt ikke, og der sker 1 af 2 scenarier: Vi tænker som mig: slaaap nu af, eller vi tænker: Uha, jeg må da hellere pronto finde nål og tråd frem og sy opsparingen direkte ind i madrassen - Og så sker der jo lige præsis det som der ikke skal ske, folk holder op med at bruge penge, og hele skidtet går i stå..

Så kære journalist.. Vil du ikke nok skrue retorikken der ned hvor den hører til?? Hvad har du tænkt dig at gøre den da nogen rent faktisk dør af regnen?? så har du jo brugt ordet, dengang du bare skulle skrue op for panikken og skaffe seertal.... Skal vi have neonbjælker som fylder halvdelen af skærmen, så Jes Dorfh må stå på tær, med blinkende skrift og alarmklokker??

Kunne vi ikke finde en lidt mere realistisk tone???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...