mandag den 13. februar 2012

Bento...

For et par dage siden faldt jeg over et billede af den mest fantastiske madpakke i et blad.. Det viste sig at være en "Bento" - og jeg måtte straks hjem og google....

Wiki siger: "Bento (弁当 eller べんとう), også kaldt obento, er en japansk madpakke. Traditionelt set indeholder en bento ris, kød eller fisk, samt syltede eller kogte eller stærke grønsager som en sideret. Bentobokse som det opbevares i, kan være lavet af alt fra billigt engangsmateriale til kunstfærdige lakkerede bokse."

Billederne siger så mere end 1000 ord:

Den her er så en af de lidt mere nørdede, "jeg har ikke noget liv" udgave
Men der findes så også blogs, med inspiration for os travle mødre, som gerne vil sende lidt overskudsvibes med i børnehaven, som fx denne blog:


Seeee lige hvor fint


Jeg ved ikke med jer, men for mig er det her bestemt overkommeligt, og jeg er ret sikker på at man slipper for at bekymre sig om, om ungerne nu spiser deres madpakke - ser den sådan ud, SÅ skal det nok komme ned... OG, så er det måske også lidt sjovere for en selv at lave dem, end hvis det er leverstohej, 3 stjernet med remo og 3 cm agurk.

Jeg tror der skal bestilles lidt godter hjem fra Casa Bento og så skal flicker og google da lige pløjes igennem for mere inspiration :)

Hvad siger du?? Overdrevet eller hyggeligt ??

1 kommentar:

  1. Min datter på 3 ville elske at have en madpakke med i børnehave udformet som den s... missekat aka Hello Kitto. Det er vildt overskudsagtigt at kreere sådan en sag. Hvem mon der har tid til det ;)

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...