onsdag den 23. februar 2011

livet med sukker på.....????

Da jeg startede denne blog havde jeg en idé om at den skulle vise alle sider af mig og mit liv - også dem som ikke er så kreative og overskudsagtige... Men her på det seneste er jeg jo faldet lige i fælden... Jeg render rundt og drysser sukker ud over hele min tilværelse. Jeg tager billeder af mit hjem, fra dets absolut bedste side. Skriver om min skønne og søde datter og viser krea-projekter frem som om jeg ikke lavede andet.. Og det er jo faktisk det som er "problemet" - for jeg laver jo ikke andet. Det er jo nemt nok at vise den pæne side af sagen, når man selv vælger billeder og ord. Jeg skriver jo ikke at "i dag har jeg sat elefanter op på P's værelse, men tilgændgæld har jeg INTET andet lavet". Jeg tager billeder af blomsterne, men "glemmer" at skrive at de stadig står i vasen, helt visne og ikke særlig overskudsagtige.

Og hvorfor er jeg så faldet i sukker-fælden. Det er jeg jo nok, af flere årsager. Jeg har opdaget at jeg bliver glad af at blære mig lidt. Den her blog virker lidt som et spejl for mig. Når jeg blogger står jeg foran spejlet og fortæller mig selv hvor god jeg er - og dermed tror jeg at jeg bliver lidt bedre. Og HEY, om ikke andet så bliver der da ryddet på når der skal tages billeder ;) - Men måske er det også fordi det ikke er særlig interessant at vise bagsiden frem. Jeg bilder mig selv ind at der står visne blomster hos de fleste og der er bestemt også nullermænd i alle andres hjørner - så hvorfor gider nogen dog at se på mine???? Men det er jo netop DER det hele ligger begravet. Jeg gider ikke at forestille noget jeg ikke er. Jeg VED med sikkerhed at når jeg møder gamle venner og de siger at alt bare går super, Børnene er altid søde, manden er fejlfri og de ligner selv en million, så er det højst sandsynligt løgn med løgn på - og hvorfor skal vi gå rundt og bilde alle andre ind at vi er bedre end vi er?? Hvorfor skal vi fremstille os selv som noget taget lige ud af BoBedre?? Hvad er det for en syg konkurrence vi har gang i??

Jeg har taget mig selv i at sætte farten op i kampen om guldmedaljen, men faktisk så orker jeg slet ikke at løbe.... Til tider, så JA, er det da lækkert at se godt ud, bage lækre kager og lige sy en kjole til prinsessen, men sådan er det jo langt fra hele tiden...

I dag har jeg fx. sovet til klokken 12, spist chips til morgenmad OG røget en smøg i stuen!!! Og for filan hvor kunne jeg godt trænge til et bad :-s - Jeg vil igen prøve at vise hele mig - og ikke kun mine "fine" sider.... For de er faktisk meget mindre end det ser ud til - ikke for at sætte mit lys under en skæppe - og jeg vil fortsat også blære mig med mine fremskridt, men bagsiden skal altså lidt mere frem, ellers fremmer jeg jo bare den konkurrence som jeg så inderligt hader, og som jeg med, min forfængelighed låst inde i en stor kiste, forsøger at bekæmpe...

Er du også grim i dag??? Jeg kan UDEN problemer spise en hel pakke "den leendne ko" uden noget til!!! KOM frit frem, og spring ud i at pille lidt af sukkeret af :)

6 kommentarer:

  1. Haha haha!! Nyd din søvn, dine chips og din smøg!! :D Ta et bad i morgen for pokker ;)

    SvarSlet
  2. Dejligt indlæg Nadia... Det er meget rart at høre, at overskudsmennesker som dig også bare feder den engang imellem!

    Jeg er nu ikke grim idag, har været til kursus på et af de store advokatkontorer, så måtte lige stramme mig an i morges og komme op på de høje hæle! Det giver mig sjovt nok lidt mere energi, når jeg dresser mig lidt op:o)

    Nyd dagen, smøgerne, snacksene og livet! Det er fedt at være læser af din blog og følge med i dit liv. Kh Johanna

    SvarSlet
  3. Jeg flytter helt til Præstø for at strø mindre sukker på!
    HEP HEY for os der prøver at gøre verden til et mere rodet sted!
    -Køkkenet bliver først lavet når vi gider lave det færdigt!!

    SvarSlet
  4. :-) jeg er frisk på at bytte nullermænd, hvis du lover at hjælpe med tapet, hehe. Og iøvrigt har du 11 faste læsere, (er jo blevet afhængig) jeg kan bare ikke komme på som fast, fatter ikke hvorfor..

    SvarSlet
  5. Haha fedt indlæg Nadia, og jo bare så meget dig- hudløs ærlig!
    Elsker det...

    Og jeg er stolt af at være en FAST læser!
    Her ligger der 3-dages gamle krummer under bordet og jeg er bagud med læsning og løbeprogrammet.. og alligevel sidder jeg i sofaen med (næsten) god samvittighed og dovner den.

    SvarSlet
  6. Fantastisk indlæg! Du har så evig ret...

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad for kommentarer, men vil så gerne vide hvem der skriver.

Husk at vælg hvilken form for bruger du skriver som, og har du ikke en bruger-profil, så vælg Anonym, husk så bare at skriv hvem du er ;)

Glæder mig til at høre hver i siger til det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...